Sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot

 

 

Ehtojen pääkohdat:

 

 

 

 

 

 

 

Ehdot yksityiskohtaisesti:

  1. Sopimus tilaajan ja Piklaksen välillä

    1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.

    2. Tilaajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt

    3. Tilauksen yhteydessä tilaajan tulee ilmoittaa nimi, toimitusosoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero. Tilaajan antamat asiakastiedot ovat luottamuksellisia.

    4. Tilaus tehdään Piklaksen verkkokaupassa ja sitova kauppasopimus syntyy tilaajan ja Piklaksen välillä, kun Piklas on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen

    5. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tilaus@piklas.fi, kirjeitse tai puhelimitse (08-8267375). Tilaaja sitoutuu tarkistamaan tilausvahvistuksen.

  2. Hinnat

    1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on kulloinkin esillä Piklaksen verkkokaupassa. Yksittäisen tuotteen hinta voi vaihdella tilauksen koon ja toimitusajan mukaan. Lopullinen ja osapuolia sitova kokonaishinta näkyy tilausvaiheessa verkkokaupan yhteenvetosivulla. Tilauksen hinta sisältää kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

    2. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja tilavuuden mukaan ja kulu näkyy tilausvaiheessa verkkokaupan yhteenvetosivulla.

    3. Mikäli toimitusosoite sijaitsee Lapissa tai saaristossa, on toimitustapa ja siihen liittyvät kulut sovittava erikseen tilaajan ja Piklaksen välillä

  3. Toimitus

    1. Toimitusaika on pääsääntöisesti 4-6 viikkoa tilauksesta riippuen Piklaksen tehtaan kuormituksesta. Piklaksen verkkokauppasivuilla on nähtävissä myös HINTAETU- toimitusviikko/viikot, joille tehdas voi antaa hintaetua, jotta tehtaan kuormitus saadaan täyteen. Piklas pitää oikeuden valmistaa tuotteet myös aiemmin kuin vahvistettuna viikkona. Toimitusviikko tarkoittaa sitä viikkoa, jolloin tuotteet lastataan tehtaalla.

    2. Toimitus tapahtuu Manner-Suomessa välille Hanko – Napapiiri painorajoittamattomille ja kuorma-autolla ajettavan tien varteen. Mahdolliseen tilapäiseen painorajoituksen ylitämiseen asiakkaan kuuluu kysyä poikkeuslupaa paikalliselta tiemestarilta. Muille alueille toimitus sovitaan tehtaan kanssa tapauskohtaisesti. Toimitusehto on Autossa toimitusosoitteessa (CIP Incoterms 2011). Saaristo- ja Napapiirin pohjoispuolisten toimituksien hinta määritellään tapauskohtaisesti Piklaksen asiakaspalvelun toimesta p. 020 770 7375.

    3. Kuljetusliike sopii tilaajan kanssa jakelun tarkasta aikataulusta puhelimitse

  4. Maksutavat

    1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
      a) Verkkomaksu.
      b) Rahoitus.
      c) Lasku. Laskulla maksettaessa maksu hoituu toimituksen jälkeen postitetulla laskulla, jossa on korotonta maksuaikaa 7 vrk. Piklas tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden ja varaa oikeuden evätä tilauksen, mikäli luottotiedoissa on häiriömerkintä. Yli 15 000 €:n arvoiset laskulla maksettavat tilaukset vaativat 30 %:n ennakkomaksun tilattaessa.

  5. Peruutusoikeus

    1. Piklas tekee tilaajan tilaamat tuotteet mittatilaustyönä tilauksen mukaisesti, joten tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen tilaukselle ei ole peruuttamisoikeutta.

  6. Toimituksen vastaanottaminen

    1. Ennen kuin toimitus kuitataan vastaanotetuksi, on tarkistettava pakkaus päällisin puolin kuljetusvaurioiden varalta. Jos pakkauksen muovikalvon havaitaan vaurioituneen, on tarkistettava ovatko tuotteet vaurioituneet. Jos tuotteet ovat vaurioituneet, vaurio on kirjattava rahtikirjaan. Piklas suosittelee myös vaurion valokuvaamista. Mahdollisen vaurioilmoitukset tulee lähettää s-postitse palaute@piklas.fi.

  7. Reklamaatio

    1. Mikäli tilaajalle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, kuuluu siitä ilmoittaa välittömästi Piklakselle, kuitenkin viimeistään 7 pv sisällä s-postitse palaute@piklas.fi. Piklas ottaa tilaajaan viipymättä yhteyttä virheen korjaamiseksi

  8. Takuu

    1. Piklas-tuotteilla on 3 vuoden takuu

  9. Ylivoimainen este (Force majeure)

    1. Piklas ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä Piklaksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta.

  10. Erimielisyydet

    1. Erimielisyydet tilaajan ja Piklaksen välillä pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli tämä ei onnistu, tilaaja voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka voi sovitella riitaa, Mikäli tämäkään ei onnistu tilaaja – ei Piklas – voi viedä asian kuluttajariitalautakuntaan. Lautakuntakäsittely on molemmille osapuolille maksuton. Jos riita päätyy tuomioistuimeen, se käsitellään Piklaksen kotipaikan käräjäoikeudessa.